Börja träna kroppen

För att kunna bli av med underhudsfettet och även kunna gå ner i vikt så att dina magmuskler syns så kommer du att behöva göra mer fettförbränningsaktiviteter än att bara göra magövningar. Och även om du bara skulle vilja träna magen så kommer din kropp må bäst om du bakar in även andra övningar än bara magövningar i ditt schema. Så har du redan ett aktivit sport och fritidsliv så behöver du inte läsa denna artikel utan då ska du gå direkt vidare till magövningarna. Men ni andra se till att inte bara göra magövningar utan se till att börja röra på er och gör gärna även andra core-övningar än bara magen. Tex så kan det vara bra att göra benböj, utfalls övningar, rodd med hantlar, ryggresningar.

Många av dessa bör egentligen förklara sig själva men benböjsövningar. Dessa kan utföras utan tyngder.

Knäböj

Knäböjsövningar

 Utfalls övningar är att göra ett utfall framåt. Ungefär som att man tar ett steg framåt och går ner lite. Knästående diagonalövningar är en annan bra övning för att träna ryggmuskelaturen. Detta är att man står på knä med händerna i marken, man börjar att lyfta tex höger arm och vänster ben, ser till att det spänner i ryggen och sedan sätter man ner höger arm och vänster ben och gör om med andra armen och andra benet.

Förutom detta så se till att börja ut och röra på er, har ni inte så mycket tid så kanske ni kan börja gå i trapporna istället för att ta hissen, cykla till jobbet istället för att ta bil. Gör någonting aktivt varje dag. Även om ni har vilodag så gå ut och rör er, en längre promenad. Allting behöver inte vara stenhård träning utan bara så länge man rör sig så är det ett steg i rätt riktning.

Leave a Reply


Välkommen till magprogrammet
Här hittar ni tips och råd för att få fram era magrutor. Så kom igång med magträningen med program här från magprogrammet.se
Sidor